Gratis verzending houtcuisine

Gratis levering

Offerte binnen 2 werkdagen

Offerte binnen 2 werkdagen

Hoogste kwaliteit

Hoogste kwaliteit

FAQ

Hier vind je antwoorden op de veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust even contact met ons op.

1. Ontwerpmogelijkheden

 

Heb ik een ontwerp van IKEA nodig voor een offerte aanvraag?
Dat is wel het makkelijkst. In principe leveren wij alleen fronten die passen op de Metod keukens van IKEA, omdat wij daar de precieze maatvoering van kennen. Als je slechts een paar onderdelen nodig hebt, kun je ons de maatvoering daarvan ook gewoon schriftelijk delen.

Het lukt mij niet een keuken te ontwerpen via de IKEA keukenplanner, wat nu?
Het beste maak je dan een afspraak met een medewerker van IKEA, die je helpt bij het invullen van de keukenplanner. Dit is een service die IKEA levert.

Kan ik jullie fronten bestellen voor een keuken die niet van IKEA is?
Dat kan, maar dan hebben wij de precieze maatvoering van je nodig en daar ben je dan zelf verantwoordelijk voor. Je kunt een eigen tekening naar ons sturen met alle afmetingen erop. Boor- en scharniergaten zul je zelf moeten frezen.

Kan ik een sample bestellen?
Ja dat kan. We hebben samples van alle houtsoorten, in alle kleuren en afwerkingen. Samples van de keukenfronten bestel je gemakkelijk via onze webshop.

Kan ik een keer langskomen in de HouseCuisine?
Je bent welkom om, op afspraak, langs te komen in onze showroom in Ankeveen. Dat kan van maandag tot en met zaterdag. Je kunt direct via deze link een afspraak inplannen in onze agenda.

Ontwerpen jullie ook keukens?
Nee, wij ontwerpen geen keukens voor onze klanten. We gaan er van uit dat je dit zelf doet of laat doen. Bijvoorbeeld met de IKEA Keukenplanner. Mocht je twijfels of vragen hebben over het toepassen van onze producten in je ontwerp dan staan we natuurlijk graag voor je klaar. Bel met 085-0160606 of mail ons op info@houtcuisine.nl

2. Voorwaarden

 

Wat is jullie levertijd?
Dat is normaliter 8-10 weken nadat de aanbetaling is voldaan.

Wat zijn jullie betalingsvoorwaarden?
We vragen een aanbetaling van 40% voorafgaand aan productie en de resterende 60% betaal je vlak voor levering.

Wanneer wordt mijn bestelling in productie genomen?
Als de eerste aanbetaling is voldaan. Deze bedraagt 40% van de totale orderwaarde.

Hebben jullie een minimale orderwaarde?
Nee, maar verzendkosten zijn wel voor eigen rekening tot aan een orderbedrag van €1.800.

Worden er kosten gerekend voor het transport?
Vanaf een orderwaarde van minimaal €1.800 zijn de verzendkosten gratis.

Leveren jullie ook in het buitenland?
Ja. Daar gelden echter wel andere verzendkosten. Deze worden vermeld in de offerte die je vrijblijvend bij ons kunt aanvragen.

Kan ik mijn bestelling annuleren of producten retourneren?
Onze producten worden op maat gemaakt en zijn dus elke keer uniek. De bestelling kan daarom niet meer geannuleerd worden vanaf het moment dat de eerste aanbetaling is voldaan. Als je helemaal zeker wilt zijn van je bestelling, raden we je aan samples te bestellen van onze houtsoorten.

Wie is verantwoordelijk voor de juiste maatvoering en aantallen in mijn bestelling?
Wij zijn verantwoordelijk voor de juiste maatvoering per onderdeel dat precies passend is op de IKEA Metod-lijn. Maar jij bent verantwoordelijk voor het IKEA ontwerp. Dat betekent dat ontwerpfouten niet aan ons toe te rekenen zijn. Daarnaast raden we je aan de bestellijst goed te controleren op aantallen voordat je akkoord geeft op productie. Bij maatwerk ligt de gehele eindverantwoordelijkheid voor maatvoering en aantallen bij jou.

3. Productie/installatie

 

Waar worden jullie fronten geproduceerd?
Deels in Kroatië en deels in Nederland.

Zijn de fronten van jullie voorgeboord?
Ja. Standaard volgens de exacte maatvoering van de IKEA Metod lijn.

Zijn scharnieren bij jullie fronten inbegrepen?
Nee, wij leveren geen scharnieren. Deze kun je bestellen bij IKEA. Onze fronten bevatten de exacte boorgaten passend bij de IKEA-scharnieren.

Hoe voorkomen jullie dat de massief houten fronten gaan kromtrekken?
Aan de achterkant van de massief houten fronten zitten zichtbaar stalen strips verwerkt. Deze zijn ingefreesd, en voorkomen dat de fronten kromtrekken.

Leveren jullie ook greepjes?
Als greep kun je kiezen tussen het uitgefreesde greepprofiel of een greepjes uit ons assortiment.

Komen jullie ook installeren?
Nee, dat is aan jou. Onze fronten passen precies op de IKEA keukens van de Metod-lijn, en zijn eenvoudig zelf te monteren.

Hoe monteer ik de frontjes?
Onze fronten hebben dezelfde boorgaten als IKEA fronten, dus iedereen kan ze gemakkelijk monteren (de deurtjes klikken in de scharnieren aan de kasten; voor het monteren van ladefronten heb je slechts een schroevendraaier nodig). Wees wel voorzichtig tijdens de montage, want de fronten zijn op dat moment kwetsbaar voor schade (denk aan neerleggen, schuiven, hoekjes die ergens tegenaan komen, etc.). Wees je ervan bewust dat onze garantie geen schade dekt die toe te wijzen is aan incorrecte montage.

4. Onderhoud en garantie

 

Welke garantie geven jullie op de fronten van HoutCuisine?
Wij geven 2 jaar garantie op al onze geleverde fronten. De garantie geldt voor kromtrekken en productiefouten, maar bijvoorbeeld niet voor normale slijtage, foutief onderhoud of foutieve montage. Lees meer hierover in de garantievoorwaarden op onze website.

Als ik jullie fronten bestel, verlies ik dan de garantie voor de onderdelen van mijn keuken die wel van IKEA zijn?
Nee, de garantie op jouw IKEA keuken verlies je niet. De onderdelen van de IKEA keukens worden per stuk verkocht. Elk onderdeel heeft een garantie van 25 jaar. Het combineren van IKEA-producten met producten van andere merken beïnvloedt die garantie niet.

Hoe onderhoud ik de keukenfronten?
Kijk daarvoor op onze onderhoudsadviespagina.